Přejít k hlavnímu obsahu
Premiér Fiala jednal se starosty měst a obcí v blízkosti Dukovan
Premiér Petr Fiala navštívil jadernou elektrárnu Dukovany, kde vedl jednání s vedením společnosti ČEZ ohledně plánů na stavbu nových jaderných bloků a přípravu výstavby horkovodu směrem do Brna. Následně premiér spolu s ministrem dopravy Martinem Kupkou a vicepremiérem pro digitalizaci a ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem jednal se starosty obcí a měst v Třebíči o socioekonomických dopadech a přípravě dopravní infrastruktury spojené s výstavbou nového jaderného zdroje v lokalitě Dukovan.
Dukovany

Stavba horkovodu z jaderné elektrárny Dukovany do Brna dosáhla svého klíčového bodu. Společnosti Teplárny Brno a ČEZ podepsaly strategickou dohodu o budoucí smlouvě a realizaci projektu.

„Stavbu horkovodu od začátku podporuji jako odvážný a chytrý projekt, který přináší řadu výhod. Tento stabilní zdroj tepla zabezpečí Brnu spolehlivé dodávky a zvýší energetickou soběstačnost města. Věřím, že kolem roku 2030 už bude velká část tepla v Brně vyráběna bezemisně z Dukovan,“ uvedl premiér.

Očekávané náklady na projekt jsou odhadovány na zhruba 19 miliard korun, a to i s možnými změnami cen v důsledku inflace. Připojení k horkovodu se týkat všech domácností v Brně, které jsou v současnosti zásobovány teplem centrálně. Kromě toho budou horkovod využívat i další objekty, jako jsou školy či průmyslové zóny.

V Třebíči se premiér spolu s ministrem dopravy Martinem Kupkou a vicepremiérem pro digitalizaci a ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem setkal se starosty místních obcí a měst a diskutoval o socioekonomických dopadech výstavby a přípravě dopravní infrastruktury související s novou jadernou elektrárnou v Dukovanech.

„Dobře si uvědomujeme, jak bude tento obrovský projekt náročný – pro stát, pro ČEZ i region. Proto se snažíme minimalizovat negativní dopady na obce a města a naopak zajistit, aby města a obce z výstavby profitovaly. Týká se to např. výstavby dopravní infrastruktury. Naše vláda už na tato dopravní opatření schválila výdaje v celkové výši 13,5 miliardy korun. Jde o nové silnice, mosty nebo třeba obchvaty obcí. Velká většina těchto dopravních staveb zůstane trvale a bude sloužit i po dostavění elektrárny,“ uvedl premiér.

Podrobná studie o socioekonomických dopadech výstavby, včetně analýzy pozitivních i negativních aspektů na zaměstnanost, ekonomiku, dopravu, sociální a technickou infrastrukturu, životní prostředí a veřejné služby v dotčených oblastech, bude k dispozici na podzim.

Datum vytvoření: 27/03/2024
Komentáře komentáře
Studená zima = doplňování plynových zásobníků bude letos dražší než obvykle Navzdory abnormálně svižnému čerpání zásob není důvod k panice. Scénář skokového... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Průmysl stále v útlumu Listopadový pokles průmyslu není až takovým překvapením, protože na slabou kondi... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Plyn v Evropě je nejdražší za poslední rok Bezprostředním impulsem k růstu cen jsou obavy o přiškrcení ruských dodávek do E... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko